söndag, februari 13, 2011

Kiropraktorn Kristina Lannerfelt

Knep och knåd i stallgången.

Kiropraktorn Kristina Lannerfelt var oss hos i dag. Behandlade Lyckan och Ooker.
Hon är otroligt duktig tycker jag. Ser till hela hästen. Hittar problemen och förklarar dem på ett bra sätt så till och med en oinvigd som jag hajar.

Ullis har tittat på Ooker och uppmärksammade att han var lite sned i korset och inte vill jobba helt rätt i ridningen. Det bästa var att Kicki kunde intyga samma sak. Sned i korset och satt fast i nacken och bakom örat, avlastar på höger fram. Roligt är att jag fick lite kvitto att jag gör rätt jobba och att han tar 1sig bättre och bättre. Det blir ett återbesök om en månad och vi resonerade om hur han ska ridas och tränas. Superbra!

Efter Oooker var det Lyckans tur. Samma sak där - Kicki kunde konstatera det Ullis redan listat ut. Och vi fick mycket beröm av Kicki för att Ullis jobbat rätt sedan Kicki var hos oss sista. Lyckan har blivit mycket starkare och hennes rygg och kors mår toppen och har aldrig varit starkare. Men som vi misstänkte lite fast i bogpartiet. Vi kan släppa övningarna för bakbenen (dem ska jag iof börja med på Ooker nu) och nu ska vi koncentrera oss på fram och avslappning för muskler på vänster hals långt ner och bog. Kul är att Kicki tycker vi gjort bra framsteg med Lyckan och att att hela hästen känns som hon är riktigt på gång nu.

Snart åker vi tillbaka till Traudie igen - HURRA!

Inga kommentarer: