onsdag, april 20, 2011

Påskledig och galoppfattning

Toppenfin kväll och det känns härligt att komma till K-nibble efter klockan sex och det är fortfarande soligt och ljust.




Det hände mycket på gården ikväll. Anki och Annika kom med Jatzy (Ankis häst) och var med på Katarina Bondes hoppträning. Kul att få se Anki hoppträna.

Själv var jag ute med Ooker och Lyckan i turordning. Ooker och jag tränade galoppfattningar, gick mycket bra. Han får bättre bjudning och tar fattningar riktigt bra nu. :)

Lyckan och jag galopperade längre sträckor i ett jämt tempo. Gick åt helvete i början men blev bättre efter en stund. Hon har ju så mycket prillighet i kropp och knopp just nu.

Ooker på väg hem!






Jo, jag hatar Lyckans sadel. Den är för mig helt vidrig. Jag ska stoppa in henne i lådan och åka till Mustang och köpa mig en ny fin hoppsadel. Så kan Ullis fortsätta rida i hennes och Lyckans favoritsadel helt utan min hjälp:)



För övrigt är jag ledig till tisdag. Jag gillar påsken. Undra om jag ska besöka kyrkan, för att stötta. Och hoppas till att det bidrar till att vi aldrig plockar bort påskledigheten. Hoppas!?


- Posted from Camillas iPhone

Inga kommentarer: