söndag, oktober 30, 2011

Lunchbox och ridskola

Lyckan har varit väldigt väldigt våldsam mot sin lunchbox, den som ger henne hö till lunch. Hon vill väl inte vänta till lunch utan äta upp allt på en gång. Ett mycket mänskligt drag om du frågar mig.

Hur som helst har det resulterat att hon totalt kraschat boxen.




Idag har vi lagat boxen och jag har lagt strömmen som går i staketet mot boxen. Den som nu nosar på den får en lite stöt. Så jag hoppas nu att hon inte buffar omkull den utan låter den sköta sig själv.

Pang - kl 12.00 blir det lunch. Om inget annat så kan hon också göra illa sig på boxen när hon röjer runt med den. Peace i hagen. Jag har också förberett lunchhagen hos Lyckan som ska få en lunchgrind. Det för att hon ska få två givor hö om både boxen och grinden funkar som det ska. Sabbar hon boxen får hon en högiva ute. Vi får se...

Jag lasttränade också Raring själv idag, precis som i går. Två gånger fick han kliva in i transporten och vi stängde och tog ett varv runt ridhuset.
Jag känner mig otroligt stolt över honom - vilken fin 3-årig han är:)




Och så...



Och självklart måste jag berätta om mitt besök på Solna ridskola i fredags. Min guddotter Astrid red lektion på en vit liten fin häst. Hon var jätteduktig. Vilken ridprinsessa! Hennes mamma Catrin red samtidigt i det andra ridhuset. Vilken grej, att de rider samma tid båda två. Tidseffektivt.
Mamma Catrin var också duktig;)

Ingen är gladare än jag för att Astrid är hästgalen, yes!





Det gäller att hålla tungan rätt i mun:D

Posted using BlogPress from Camillas iPad

Inga kommentarer: