torsdag, mars 25, 2010

Den lilla vita ponnyn

Den lilla vita ponnyn ställer till en del förträt - i alla fall för Balans. Själv tycker jag den är jättefin och hon som rider är jätteduktigt. Vad Balans tycker är svårt att veta. Jag tror det är en skräck blandad förtjusning från hennes sida. Hon både gillar och inte gillar...

Det bästa vore om hon i fortsättningen kan titta på den lilla vita ponnyn och efterapa honom. Tänk så mycket bättre det skulle gå för mig och Balans då. Ja, självklart beror det på mig - jag vet vad många av er som läser tycker. Det beror alltid på ryttare. Och Balans vill jag då tillägga :-D

Den lilla vita ponnyn är ofta i ridhuset tillsammans med mig och Balans. Det verkar som om vi har samma tider. Hon som rider kommer dit med sina föräldrar som troget sitter och tittar på när deras dotter tränar. Jag gillar deras inställning, hon som rider är också cool. Aldrig att jag ser henne brusa upp eller vara otrevlig mot sin häst. Fler borde ha henne som förebild och Balans borde definitiv ha den lilla vita ponnyn som förebild.

Men jag kan inte låta bli att skratta åt Balans för hon har så mycket prill i huvudet och är så sjukt vaken och nyfiken. Det bästa vore om hon kunde få en kamrat i hagen som hon fick leka lite med. Jag tror nämligen hon egentligen är väldigt lekfull. Men nu funkar det inte så i mitt stall. Där ska alla ha sina hästar i en egen hage. Men det kanske blir förändring en dag och Balans kan få en lekkompis. Hoppas:-D

Nu laddar jag inför i kväll då jag ska gå på teater för min son har en biroll och så laddar jag inför söndagens tävlingar.

Dags att återgå till jobbet:-D

Och jag längtar till sommaren!

Inga kommentarer: