lördag, november 28, 2009

Fina fina Balans...

I dag var det riktigt roligt att rida Balans. Bara jag får igenom höger sidan och hon släpper efter, är hon som en smörklimp att sitta på...fast vägen dit är lång ibland. Kanske var det alla besynnerliga samtal på telefon idag som fick mig riktigt motiverad att rida som bara fan!

Balans är en helt underbar häst och vi kommer väldigt bra överens, bättre än somlig tycks tro. Ja, vår kommunikation funkar till 100 procent, helt otroligt att man kan känna så för en häst...som om vi pratar och förstår varnadra. Om jag nu bestämmer mig för att sälja henne, hoppas det blir till någon med mycket vilja och tävlings ambitioner för det är Balans värd.

Bilden är från när vi testade hjälptyglar - vilket visade sig inte alls var nödvändigt på henne - så nu går hon utan igen...


I går på Globen tittade vi på JF PIGNON när han tog sig ann en häst han aldrig tidigare träffat. Jag tycker det var löjligt och sömnigt. Om jag hade betalat pengar skulle jag varit skitsur...det han gjorde på fredag räcker om han ägnar sig åt på en mindre clinic...inte i Globen!


Idag hoppade jag över Globen besöket. Imorgn ska jag dit igen och kolla på FEI World Cup™ Dressage - KÜR och lyssna på JIll Johnson.

Nattinatt:-)

Inga kommentarer: