lördag, december 26, 2009

Julhelgen!

I dag är det julhelgens sista dag - annandag jul. Som vanligt för mig innebär julen mest att åka hit och dit. För att allt ska vara rättvist och jämnt fördelat måste vi hälsa på alla lika mycket. Det är okej och har för mig blivit en trogen vana. Men jag har också varit i stallet en hel del, det är självklart när jag är ledigt från jobbet att vara hos hästarna så mycket det går.

Det är skitkul att jobba med Ludde och Raring. De blir båda 2-år nu vid årsskiftet. Idag fick de träns på sig. Det gick bra och problemfritt - den här gången. Det blir också bättre och bättre på att stå uppställda på gången. Riktiga stjärnor. På tisdag kommer hovslagaren. Då ska alla fyra hästar bli fina om fötterna. Det är en ny tjej som kommer så jag håller tummarna att det blir bra.

Idag när vi skulle ta in Ludde och Raring såg det ut så här i lösdriften - VILA!!!


Och när vi kliver in ligger de kvar. Raring vill blir kliad bakom örat. När jag kliar, gnyr han. Ibland tror jag han är en katt eller nått - asknasig ;-)


Det här är vad Raring ser när han ligger och vilar i sin lösdrift och blickar ut. Jag kan förstå varför att så gärna ligger kvar.


Och här dricker han ur deras vattenkopp som är elvärmd och aldrig fryser! JIPPI för den!

Inga kommentarer: