måndag, juli 04, 2011

Safari på Kvarnnibble

Kolmården. Tråkigt att jag inte hade min mobil med mig när jag red ut idag så jag kunde ta bilder. För det var som ett besök på en djurpark. Först träffade vi på två rävar vid skogsvägen. När vi kom till åkerkanten stod den lilla svarta kossa där, hon som är på rymmen. Synd att jag inte hade lasso. En bit därifrån låg en råbock och vilade i slänten, vid ån träffade vi på ett till rådjur med två små kid. På vägen hem dök råbocken upp igen.

Helt galet. Och Lyckan hon är toppen, så jäkla cool bland alla djur.

Den mest tiden av uteritten ägnade vi åt att galoppera. Det regnade lite med det var ok.

Men de här två grabbarna de är på nytt bete igen. Tråkigt tycker jag men vecka 29 ska de hem igen. Usch, det är två veckor dit.











- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: