onsdag, juli 06, 2011

Vi träffade Lillan - Lyckans mamma

Äntligen! Och igen Äntligen!
Som vi har pratat om att åka och besöka Cina och Ove uppfödare till Lyckan (Licacio), och så idag blev det av.

Och många hästar fick vi se, det snurrar i planeten på mig. Har redan glömt alla namnen. Men det var riktigt roligt att få se Lyckans mamma, Lillan. Vilken härlig märr och hon verkade genom god. Vi fick även träffa Lyckans syster Agoma, som självklart blev både min och Ullis favorit. Fast det var inte bara dessa två hästar som imponerade och som vi fastnade för.

Alla hästar hos Cina och Ove var harmoniska och supercoola. Så fina hästar. Jag gillade även lilla Elvira, vars mamma heter Evita(tror jag;))
Och Lyckans morbror var fina men det var även en valack som var efter Last Liberty (samma här, tror jag:))

Ullis blev nog lite frälst i Ludwig champion, också det är supertrevlig häst.

Och så var det några till som jag blandar ihop, sorry.

Visserligen var alla lite trötta pga av bete och varmt väder. Men det gjorde mig absolut ingenting, det var som rena rama julafton iallafall.

Och så trevliga och gästfrivänliga Cina och Ove. De bjöd på fika, lunch och supergod paj. Usch, alldeles för gott för mig, nu måste jag gå minst tre mil för att bli av med pajen:D

Vi pratade en massa häst och frågorna haglade över bordet. ja, det var en kanondag och det bästa av allt var att jag fick bilder från Lyckan när hon var föl och åring, himmel och plättar vilken lite pärla.

Tja, ni får ursäkta kvalitén på bilderna, men jag har plåtat bilder som i sin tur är kopierade från originalet.

Kolla in lilla Lyckan :)






Och så Lyckan idag.




Rosette - Lillan, Lyckis mamma







Lyckans syster Agoma






Och så några andra godingar












Hoppas vi snart får träffa alla trevliga hästar och hela familjen igen.
Vi säger också grattis till Ove som fyller år idag.

Tack för besöket!
Camilla

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: