onsdag, mars 24, 2010

Det är sorg på TV4:s pressavdelning

Min kära stallvän och goda praktikant här på TV4 slutar i morgon. Det här är hennes sista praktikvecka hos oss. Saga har gjort ett kanonjobb och verkligen varit duktig. det vore jättekul om hon vill komma tillbaka om tillfället ges.

Bra är att jag får träffa henne i stallet. Hon och hennes häst Blomman, Blomman som för övrigt var foderhäst hos Ullis som tre-åring. Man kan alltså skryta med att Ullis lagt grunderna på den fina hästen. För jag tycker Blomman är jättefin:-D



Och så var det ju gårdsmöte i går på Kvannibble. En representant från varje kollektiv (vi är fem stycken) och Uffe och Hjalle (som äger gården) var närvarande. Det var ett bra möte och de vanliga punkterna togs upp. Det bästa beskeden blev att hagarna ska fixas till ordentligt efter den tuffa vintern och att de nu ska se över ridhusbotten - mycket glädjande besked till oss som står inhysta på gården.

Kan tänka mig hur alla hagar tagit stryk av vinterns hård kyla, inte bara hos oss utan överallt. Det är nog de som säljer hagprylar glada över. det är ju lite pyssel med sin hage om man vill hålla den fin och hel.

Och jag kan inte nog understyrka hur mycket jag trivs på Kvarnnibble. Jag har sagt det för och säger det igen. Bättre ställe kan jag inte hitta till mina hästar. Både till ugnhästarna som får gå på lösdrift och till de vuxna hästarna. Både Uffe och Hajjel är mycket bra att ha och göra med, sällan problem utan de ser lösningar. En inställning jag gillar och en inställning fler borde ha:-D.

Sen finns det ju saker jag som inhyrd kund alltid funderar över och så måste det få vara. Men just nu är jag nöjd och glad efter gårdagens möte.

I kväll ska jag rida Balans. Jag ska också uppmuntra min medryttare Sussie att vara med på clear round på Håbo ridklubb.

:-D

Inga kommentarer: