onsdag, mars 03, 2010

Nya friska tag!

Det är dags att ta nya friska tag om den här lilla hästbloggen.

Jag har landat bra efter mitt uppehåll. Har också landat bra med mina hästar. Var inne på att sälja Balans eftersom jag tyckte att inte tiden räckte till. Hon är en fantastisk häst som ställer stora krav på sin ägare. hon måste få aktiveras och underhållas hela tiden. Hon är en lite arbetsmaskin som gillar att vara på jobb. hon har en hel del åsikter så som ston har. och hon är om man vinner hennes hjärta världens bäst vän.

Nu har jag ändrat mig och fått en medryttare istället. Det är toppen och tiden räcker nu mycket bättre. När jag köpte Balans lovade jag att de gamla ägaren skulle få möjlighet att köpa henne tillbaka. Vilket tanten givetvis inte gjorde. hur skulle hon kunna få till det att ta tillbaka en häst. Nu har hon fått frågan och tackat nej - skönt. Nu kan jag sälja Balans till vem jag vill om det blir aktuellt med en försäljning igen. men som det ser ut ska hon stanna hos mig JIPPI! om inte min medryttare Susanne vill ta henne i framtiden - de passar så bra ihop.

Roligt är också att jag blivit medlem i Katrinedals Ryttarförening så nu tillhör jag en förening igen. Det är kul. Jag hoppas att vi snart kan komma ut och tävla lite.

Ullis har ju Lyckan och det går hur bra som helst för dem. Hoppas också att Ullis och Lyckan kommer i väg snart.

Allt trassel i vårt lilla stall fortsätter - men jag har bestämt mig för att inte bry mig om alla surkart. Jag kör mitt race med mina hästar. Tråkigt är att jag inte får ta in Raring i det stall som ligger närmast bara för att några har fått för sig att sätta käppar i hjulen, bara för saken skull. Själv skulle jag aldrig tänka så. Jag sklle tycka det var roligt om jag kan hjälpa andra och om det går bra för andra. Men så tänker ingen i mitt stall.

Här hälsar jag alla välkomna till bloggen igen - hej hej!!!


Äsch då...nu ska jag jobba lite igen.

Inga kommentarer: