måndag, mars 29, 2010

Priser till höger och vänster

Det har för mig varit (ungefär så som mina helger ser ut)en tumultartad helg. Mattias och Cissi vann Let´s dance och Lyckan kom trea på hennes första dressyrtävling.

Den stora och mest roligaste händelsen för mig i helgen var i söndags då Lyckan och Ullis blev placerad på deras första dressyrtävling någonsin. Det debut för Lyckan. Programmet var LB. Så roligt eftersom vi tränat i ett år och Lyckan har blivit sååååå fin - kanske en av de finaste hästarna jag sett och haft att göra med. Inte bara att hon fantastiska gångarter, hon är så snäll och bra att ha att göra med - ett hjärta av guld.



Det näst roligaste var att jobba med Let´s dance-finalen eftersom Mattias och Cissi vann. För mig är det självklart extra roligt med Mattias eftersom vi jobbade ihop under Idol. Mattias är riktigt trevlig och han och Cissi har gjort ett kanonjobb under Let´s dance.


Efterfesten var också roligt. Ullis och Anette gjorde mig sällskap, det var party till långt efter midnatt. Jag tror Ullis var lite tung i huvudet dagen efter, he he he... Något som jag inte tror våra kära vänner på Body pumpen märkte. För på lördag var det dag med pumpen. Shit vad det är nyttigt och roligt. Det gäller att hålla tungan rätt i mun...


Och så avslutades söndagen på Sundbygård på Ekerö - och jag säger det igen. Deras ridhus är som en kyrka, så ljust och trevligt.


Ludde och Raring däremot har inte fått så mycket tid i helgen. men deras tid kommer nu under påsken och helgen där på.

Mina nästa milstolpar är den 9 och 11 april:-D

Inga kommentarer: