måndag, april 12, 2010

Dressyrtävling i Stäket

Det var fina ekipage i Stäket i söndags när det var dressyrtävling för LB:3 och LA:4.
Ullis och Lyckan var med i första klassen. det var Lyckans andra tävling någonsin :-D och hon skötte sig utmärkt. Ett litet skutt vid kortsidan där domarbordet var och lite snorkel på ett annat ställe drog ner poängen lite. Klart hon var lite spänd och tittig, hon är ju den typen. men i det stora hela gick det jättebra.

De slutade med lite över 63% och straxt under placering. Det är vi mer än nöjda med. Grattis!

kanske kunde ha förväntat sig en bättre bild av mig...men jag har glömt min kamera så jag fick nöja mig med mobilbild:-( Här är de på väg till framridningen.


För övrigt har det varit en hektisk hästhelg. Har varit hos hästarna nästa hela helgen. I lördags hoppade jag Balans - yes - jag hoppade. Hurra, vad det var roligt. Nu ska jag hoppa fler gånger. hihihi...

men efter helgens alla bravader...
Måste återigen säga att det är toppen att stå uppstallade på Kvarnnibble Gård. Allt inom perfekt avstånd både i smått och stort. Stallet ligger efter ridhusväggen, lösdriften precis utanför. Utebana, skog och galoppsträckor samt att allt foder kommer direkt från gården. Det är också nära till andra tränare och tävlingarna ligger på bra avstånd. Kan inte bli bättre och jag kommer aldrig flytta därifrån med mina hästar, det finns inte!

Nu måste jag återgå till mitt jobb...TV4 kallar:-D

Inga kommentarer: