torsdag, april 22, 2010

Nytt underlag i ridhuset!

Tänk om det är så att jag är med och påverkar saker och ting - jippi

Så som politikerna gör. Ja, jag kanske ska bli politiker:-D ...NOT!!! (inte nu, kanske när jag blir äldre det är mer passande så, för mig iaf)

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg där jag "HÅRT" ;) kritiserad ridhusbotten på vår anläggning och kallade den sjöbotten! Reaktionerna lätt sig inte väntas, det strömmade in från fler håll. Några var glada över att jag skrivit det på min blogg och hoppades på förändring och andra höll inte med. Men kolla...nytt underlag!

Igår hade den kommit in nytt underlag i ridhuset, ljust fint spån. Det var förmodligen planerat sedan tidigare att det skulle göras något åt botten. Men jag vill tror att mitt inlägg påverkade och skyndade processen. Vilket tyder på att engagemang och åsikter är bra...så att tycka till mina vänner det kan betala sig ;-)! HURRA!

Och när jag sitter här och skriver kommer jag att tänkta på vad mer som är bra...humor. Humor är också viktigt! Humor underlättar vardagen jättemycket. På mitt jobb skrattar vi ofta och det är högt till tak. Det är något som jag också försöker ta med mig till mina hästar. Allt är inte blodigt allvar. När jag umgås med mina hästar är det mycket roligare när jag kan se det med lite humor. Man får göra fel och det kan bli lite tokigt ibland - det gör inget.

I ridhuset framöver blir det nog inte så humorfullt för hästarna iaf utan det
blir nog lite tufft. Lite djupare att gå i så jag får tänka på det när jag rider. Men det är bra träning. Doften däremot, det luktar nytt spån. Och även här är det förmodligen delade meningar...jag tycker det luktar jätteilla medan andra tycker det luktar gott!

Titta så fint det ser ut! :-D



Har jag sagt det tidigare, äh, jag säger det igen - Kvarnnibble är världens bästa anläggning att stå uppstallad och nu när botten är fixad har jag ingenting att klaga på. :-D


Här kan man läsa va Ulf Wilken på Ridsportförbundet säger om underlag i ridhuset.

c",)

Inga kommentarer: