måndag, juli 21, 2008

Nu är det träning som gäller!

I kväll hämtade vi Rurik och Pigge från sommarhagen. Nu är deras tre veckors semestervila slut. Dom fortsätter gå ute dygnet runt i en vecka till, men då i en hage intill stallet.

Skönt att de är hemma. Allt blir mycket lättare då. Som ryckta och skölja av smuts.

Jag har fortfarande mina funderingar om hur bra eller inte det är att ha hästar på sommarbete. Självklart ska hästar som jobbar hårt och behöver mental vila gå på bete, eller lösdrifts hästar av olika slag. Men ungefär ditt sträcker sig mitt tycke.

I morgon är det också min semester slut.
Nu hoppas jag att både jag och Rurik håller oss friska så vi kan komma igång och träna.

Jag ser en härlig tävlingssäsong framför mig. Så nu är det bara att sätta fart.

Målet är ekipaget på bilden. Eller hur :-)?!




Inga kommentarer: