måndag, juli 28, 2008

Psykstördsless


Finns det ett ord som heter psykstördsless, så var det exakt så jag kände mig i dag på jobbet. Åker hemifrån i morse och känner att jag kan ge 100%. Men redan i bilen på väg till office, får jag ett samtal från en otrevlig otrevlig journalist och jag hamnar på 50... Innan klockan har blivit 12.00 är jag nere på 0.

Vad är det som ger den här sura sura personen rätt att slänga på luren i mitt öra? Oavsett vad det gäller är det ett beteende som faktiskt i alla lägen är bevis på dåligt hyfs. När jag dessutom ägnar timmar åt att få tag på folk som är på semester och som faktiskt ger honom svar – har han mage och säga åt mig att – jag får ju inte änns svar på mina frågor. URK!!! Någon behöver semester här.

Som tur är kan jag efter jobbet åka till Rurik och ta en låååång tur i skogen. Det var jag värd och även Rurik efter hans stor vinst igår.

Och kanske hittar jag en groda och kysser den, simmsalabim, så blir han till prins… och tar mig långt bort från surkartstroll och stressade människor.

Inga kommentarer: