söndag, juni 14, 2009

Det regnar och regnar och regnar

Idag är det ett riktigt regnväder och allt är blött. Fast jag tycker det är lite härligt. Då behöver jag inte göra alla måsten utan kan helt enkelt skylla på regnet. Jag får vara hemma och slappa och bara göra ingenting.

På Kvarnnibble är det lugnt och hästarna är genomblöta, det går att vrida ur dem. Därför ska jag ta in mina två stjärnor lite tidigare idag. Lyckan har ett regntäcke med hals, vilket förmodligen inte hjälper ett skit idag. Balans har ett vanligt. Hon är säkert blöt rakt igenom.

Tur för mig att jag köpte en ny jacka från Mountain Horse här om dagen. Nu lovade ifs hon i affären mig dyrt och heligt att den var vattenfrånstötande - det är den inte. Fast vilka kläder klara av det här tuffa väderet. Kanske jackorna som seglarna på Volovo Ocen Race använder.

Det händer inte mycket på Kvarnnibble idag, suck :-(


Deppigt i hagen - BLÖT!


Min nya jacka - I like it!

Inga kommentarer: