måndag, juni 29, 2009

Lata dagar för hästarna

Det har varit fruktansvärt varmt under helgen, jag har jobbat och det var ryttartävlingar på Kvarnnibble (som jag missade p.g.a jobb :-( grrrr....) )

I lördags var jag, Anette och Ullis och åt gott i Stigtuna och satt på uteservering. Det var en förtrollad juni kväll i en svensk lite stad som andas medeltid. Stigtuna är min favoritstad på sommaren. Det kan bara var härligt att åka dit en kväll. Köpa en glas. Promenera på gatorna och kolla in de små söta husen.

Hur som helst värmen, jobbet och utflykten till Sigtuna gav hästarna lite ledigt. Vilket jag tror att de mått bra av. De stackarna har haft hämt göra att jaga bort flugor, broms och mygg. Även om jag använt broms- och flugmedel har de haft det jobbigt.


Anette fick dricka cola...


jag och Uliis beställde in vin och cider, tja livet är inte alltid rättvist...


I kväll hoppas jag att jag kan rida lite senare när det blir lite svalare ute.

.

Inga kommentarer: