onsdag, juni 24, 2009

Jag, Lyckan och Balans ska flytta till ridhusstallet!

Nu är det klart! Efter ett officiellt möte i går med Uffe och alla som står uppstallade i ridhusstallet blev det klart att jag ska flytta dit.

Jag stormtrivas som det är nu i mitt kollektiv och skulle gärna stå kvar där jag står. Det finns ju självklart för- och nackdelar med allt som jag givetvis vägt dem mot varandra.

De tyngsta fördelarna som gör att jag flyttar är att Ullis har sin box i ridhusstallet, att det är nära till ridhuset och att det bara är sex hästar att hantera, vilket går lite snabbare att släppa in och ut alla i hagen. Nackdelarna orkar jag inte ens gå in på.

Eftersom jag och Ullis jobbar ihop med våra hästar så känns det superbra att vi kan stå i samma kollektiv. Och nu när både Lyckan och Balans är mina så passar det ännu bättre att vi står tillsammans, Ullis, jag Balans och Lyckan. Till hösten ska vi och börja utbilda små grabbarna. Hursomhelst kommer det att bli jättebra.

Uffe som äger gården och hyr ut stallarna är nog en av de bästa personer jag haft att göra med.
Han är fruktansvärt prestigelös och ödmjuk, två egenskaper som jag värdesätter högt i dessa sammanhang.

Så 1 augusti blir det flytt för mig, Lyckan och Balans.

RIDHUSSTALLET!

Inga kommentarer: