söndag, maj 31, 2009

Elitloppet, morsdag och årets varmaste dag!

Sol, svett, skoskav och snygga... på Solvalla idag. Och det var det värt!

I dag på årets, hittills, varmaste dag var jag på Solvalla - Elitloppet! Jag har aldrig varit där tidigare, på Solvalla alltså. Så varför inte börja med Elitloppet. GLUPP! Men satan i gatan vad hett det var, solen värmde upp hela valla till minst 30 grader och lite till. Alla som känner mig bra vet att jag LIDER i solen. Men som tur var fannns det lite skugga.

Jag och Ullis hade pressackreditering och fick varndra som vi ville överallt - skoj.
På stallbacken var det roligast. Där fanns alla travkändisar, fina hästar;)och lite kolleger till mig. Så det var trevligt. På stallbacksläktaren hittade vi ett bra hörn och fick sällskap och stallbackschefens fru, Gittan och hennes dotter Karin.

Men allt var inte frid och fröjd. När vi skulle hem hade vi blivut inparkerade. Vi fick vackert vänta till allt var slut, över och alla hade gått hem, innan vi kunde sätta oss min bil och lämna Valla. Gissa om jag blev sur?!

Då, när vi äntligen kom iväg hem, var det alldeles försent att åka hem och bli lite uppvaktad på morsdag. Min son verkade ios inte lida för det utan det verkade som han mest glad. Då slapp han nämligen att avbryta sin raid och kunde fortsätta snacka med sina vänner på skipe. Don´t ask me, jag vet inte vad det är han spelar.

Jag själv var helt slut efter den här dagen så Måns och jag bestämde att skjuta upp morsdag till en bättre passande dag för oss båda.

*
När tävlingarna för dagen invigdes kom alla kuskarna in på den här bussen och hälsa alla välkomna. Allt under jubel och glada tillrop från publiken.



Stefan Hultman och Örjan Kilström gled runt lite på stallbacken.



Och så var tv-teamet på plats för att ta pulsen på Stefan Hultman före loppen.



Efter en lång och härlig dag på Elitloppet var både jag och Ullis nöjda. Bortsett från inparkeringen.



Dock sprang jag aldrig på Uffe Tesch, synd, för jag ville så gärna brilljera med mina nya travkunskaper. Jag får helt enkelt försöka imponera på honom hemma på vår egen stallbacke!

Nu ska jag hoppa i säng, för imorgon ska jag på tjänsteresa väster ut!

Nattinatt c",)

1 kommentar:

frallanboris sa...

www.frallanboris.blogg.se

Hej Millan,
boris blogg.....