tisdag, maj 05, 2009

Fölisarna är på plats

Det har varit full fart hela Valborgshelgen. Vi har flyttat fölen. Jag har också varit med Annika på tävling och så har jag självklart ridit. Och idag kom ett hus:-)

Jag hade mördrömmar innan vi flyttade ettåringarna från lilla driften til den stora sommarhagen. HJÄLP! vad nervös jag var. Vi skulle gå med dom hela vägen, tre och tre. Det var jag, Uffe och Annika som tog oss an uppgiften. Och på söndagmprgpn bar det i väg. På med hjälmen, handskar ett litete spö och så på med grimmskafftet. Och det gick bra, Raring skötte sig naturligtvis bäst (jag är inte ett dugg partisk ;), eller hur?)Lite brall blev det med gäng två men inte alls konstigt med tanke på att deras vänner redan hade gått dit. Jag tycker ju att de här killarna är asroliga att hålla koll på. Och med mycket säkerhetstänk och sunt förnufft ska det nog gå. men man måste hålla ögonen öppna när man har dem omkring sig.

Fölgänget hittade sig till rätta i skogen - kolla vlka sköningar.






På lördagen var Annika i väg och tävlade div II, det är mycket tuffare än div III och ska självklart vara det. Annika och Urban fick inte så höga poäng men en hel dags erfarenhet. Jag försöker med mycket möda övertala Annika om att ta en häst på foder och ställa sig i samma stall som jag står. Då kan vi ju hjälpas åt - men hon är svår. Jag fortsätter tjata.

Annikan och Urban på framridningen



Och så efter tävling.



Dags att åka hem!



I dag kom också gäststugan som min mamma ska bygga på hennes tomt.

Kolla in hur jäkla trångt det är. Satan vilken duktig chaufför på att backa. Jag är impad!






Och här ska det ligga.



I kväll ska jag ut i skogen med Lyckan.

Inga kommentarer: