måndag, maj 25, 2009

Ut i vår hage... och älg i vår skog

Det är helt sjukt att älgen inte kan flytta till en annan skog? Den här Älgen som flyttat in i vår skog känns som om han är alldeles för kontaktsökande, why why why??? Det var Therese tur arr rida på den i dag och han är, i mina ögon sett, alldeles för nära våra stall och ridvägar. Huha...ja, ja, jag känner till allt det där tramset om att alla har lika rätt att få vara i, och leva i, vår herres natur. Men för guds skull, just den här älgen kan väl flytta!

Jag, Lyckan, Ullis och Chilie tog oss en sväng ut i den majsköna kvällen.
Oj, vad skönt det var - maj är helt underbart.

Något annat som är helt underbart är Raring. Han njuter också av vår herres hage och varma majkvällar. Mums, vilket mys!


Aha! Det kommer någon...


Men det är den här synen som blir allt vanligare hos vår ett-åringar som sakta men säkret försöker hitta sin identitet.


I morgon rider jag Lyckan och linar Adde.

Sov sött!

Cam c",)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, "bara" en älg. Här i Hälsingland får vi rida bland vargar och björnar. Inte kul!

Unknown sa...

Huuu, tur att jag inte bor i Hälsingland, det verkar tufft. Näää, jag blir tillräckligt uppjagad över älg. Lycka till i vildmarken:-)Camilla

Hanna Johnsson sa...

hehe söta hästar ;)