torsdag, maj 07, 2009

Jag för krig!

Jag är i krig. Jag ska lägga upp en strategi, jag ska kämpa - jag tänker inte ge mig. Jag för KRIG mot en RÅTTA!

Tydligen ligger Adamellos box precis i linje för råttans väg. Den måste varje dag korsa Addes box för att ta sig till andra sida av stallet - ÄCKLIGT!

Det är katternas uppgift att hålla råttorna borta men ibland blir för många av dem på dynghögar och andra platser och då måste den männskliga faktorn göra sitt.

Men den här råttan (eller det här gänget, vad vet jag) har helt klart överlevt allt. Den gräver varje dag ett hål i Addes box för att ta sig under stallgången.(Ska tilläggas att Adde står i lilla mellanstallet)varje dag täpper jag ordentligt till hålet med strö och så stampar jag ner ströt hårt i hålet och plattar till med grepen. Och nästa dag när jag kommer och ska mocka så är hålet där igen.

Jag är helt säker på att råttan vet att vi ligger i krig för varje dag blir hålet större och större. WHAT? Råttjävel (sorry att jag svär) men den retar gallfeber på mig. Det är som om han skottar upp mer och mer strö och gör hålet större och större bara för att retas. Den kan ju omöjligt växa så mycket varje dag. Men jag ska komma på nått, jag tänker vinna...

Kriget fortsätter... iaf till Adde får en box i stora stallet. Vi stå nämligen på kö in dit. Iiiiii håll tummarna.

Okej, här är hålet.


Här har jag täppt till - VARJE DAG SER DET UT SÅ HÄR!!!


I morgon ska jag hälla dynamit i hålet!

Den som absolut inte verkar bry sig är Adde, fast han bor där!



Inga kommentarer: