måndag, april 13, 2009

Anki och den spanska kyssen

Supertrevlig kväll hemma hos Helene i kväll. Vi är ett gäng som har ridit ihop på tisdagar, jag vet inte om alla just varit i samma grupp, men men... Helene bjöd iaf in mig, Annika, Mia, Anki, Ankis dotter Millan och Malin. Det dukades upp med paj och vin, påskmust och efterrätt. Jammi. Sedan satt vi och skvallarde till klockan tolv på natten, urmysigt.

Men först när vi kom fick vi oss en guidning i stallet och runt i grannskapet. Helene har byggt ett litet stall med fyra boxar. Jättefint och så lite hagar utanför. Grannen mittöver är ett ridhus - toppen. Gissa om jag blev avundsjuk. Just så här vill jag ha det med Raring, Lyckan och två in ackorderingar. Dream on dream on. Fast jag stortrivs på Kvarnnibble och det gör hästarna också. Så jag kan bara fortsätta smygdrömma lite om eget.

Här är Annika, Anki, Millan och Helene. Anki får en riktig kyssa av stallet enda snygga spanjor - det händer ju inte varje dag ;-)

Nu ska jag dricka grönt te med min son och sedan är det dags att kram kudden. I morgon ska jag rida lektion på Adde och sedan ta mig en tur i skogen med Lyckan. Lyckan och jag ska besöka skogen lite mer nu ett tag så vi får gå lite upp och ner i backar. Jag tror att det är vad hon behöver just nu. Det är bra för både rygg och rumpa. Dessutom gillar vi skogen, vi får liksom vara lite för oss själva där ;-)

Kram å god natt!
Mills

1 kommentar:

Hästpassion sa...

Stallet såg ju jättefräscht ut!