tisdag, april 21, 2009

Dynamit-Harry på berget

Helt galet! I går var Bålstas Dynamit-Harry hos oss och sprängde bort berg på den plats där mitt nya hus ska stå. En gubbe på 70+ kom med en lastbil från stenålderna och sedan sprängdes efter konstens alla regler. Helt overkligt!

Nu när det är sprängt och klart är det bara att bära bort all sten, typ en gäng ton. Det lär ju vara Gunder som får ta bort allt. men den 5 maj kommer huset och då ska grunden vara klar. Spännande!



I kväll ska jag inte till stallet eftersom jag ska på stan och är middag. vi ska gå till Prinsen, fint ska det va!

I morgon, onsdag, fortsätter dramat på Kvannibble. Då ska bröderna, den äldre och yngsta, Tesch hålla informationsmöte på läktaren. Minnas ridskola ska avvecklas och det ska bli organisationsförändringar på gården, förändringar som rör alla med häst. Eftersom jag troligtvis är yrkesskada (som informatör i grund och botten är det planerad- och strategisk information som är mitt gebit) tycker jag det ska bli jätteroligt och se hur de lägger upp det här mötet. Förmodligen kommer en del frågor från alla ivriga hästägare, som uteslutande består av kvinnor och det blir roligt och höra om det finns svar på allt. Men jag är övertygad om att det hela är genomtänkt ;-)

Vi hörs i morgon. P.S nu ska jag jobba

3 kommentarer:

Jenny sa...

Men oj, grattis!! Ska du köpa hus? :-) Vart är det någonstans?

Ett till OJ, ska de lägga ner ridskolan?? Va synd.. jag som behöver någonstans att rida om jag inte har kvar hästen så länge till :-(

Kram Jenny (Charlin)

Anonym sa...

Hallå!
Tänk vad lite koll man har på dig!!!! Ska du bygga hus?? Nu e det fan dax att vi ses så jag får uppdatera mig lite.
Kram Annica

sofi sa...

Hej. Trevlig blogg med fina bilder.