tisdag, april 28, 2009

Göteborg, Liseberg och karuseller

Tillsammans med Lina har jag varit i Göteborg och hälsat på gänget som jobbar med Bingolotto. Vi var också träffade de som arbetar på informationsavdelningen på Liseberg. TV4 ska sända Lotta på Liseberg i sommar. Efter Liseberg träffade vi GP och GT. Det var superfint väder och vi fick mycket gjort.

Bland annat har jag mer eller mindre lovat folket på Liseberg att jag ska åka alla åkattraktioner på Liseberg. NOT!!! Jag avskyr karuseller och saker som snurrar runt runt – vad tänkte jag på.

Det blir ifs väldigt härligt att få åka ner ett par dagar och vara med om uppstarten av Lotta på Liseberg. Det är roliga personer att jobba med. Jag ska försöka tvinga med mig Ullis så vi kan göra stan, äta gott och dricka vin, jippi!

Jag tror också att Ullis behöver komma i väg lite. Få komma bort och andas annat än Kvarnnibbleluft, visserligen gillar jag den luften, bara det att det kan bli lite mycket av det goda. Det är en värld som onekligen står lite stilla, på gott och ont. Problemet är bara vem som ska sköta Hästfabriken? Annika, snääälla.
Jag kände det i går när jag kom hem igen och åkte upp på gården. Det är en skön känsla som kommer över mig och jag kan koppla av. Helt otroligt!

Och så här såg det ut när jag kom till studion. Melena var där – VA! Vi jobbade ihop under Gladiatorerna för nästan hundra år sedan. Lydia var också där. Alla vi tre var på Barbados tillsammans med alla Gladiatorer, så det finns ju en del att skvallra om. Annika Sjöö sitter i sminkstolen.



I studion:



Jag och Lina på Liseberg… här ska vi hänga i sommar.



Nu ska jag snart hem och rida. Lyckan har sådan vårkänslor just nu, he he he vem har inte det;)

Inga kommentarer: