söndag, mars 22, 2009

Hov-vård i hästfabriken!

I dag fick Raring och hans vänner komma in från lösdriften för hov-vård. Sex stycken ett-års-hingstar är rätt roliga att ha och göra med. Självklart tycker jag att Raring är den som sköter sig bäst. Fast Uffes killar är söta dom också. Jag är jätteglad över att jag får ha min Raring tillsammans med Uffes hästar. För jag tror dom trivs ihop.

Så på morgonen när jag red Adde och skulle ut från ridhuste...kom små hästarna runt hörnet och Adde-padde blev superrädd och drog i väg med mig som om han hade en raket i rumpan. Det gäller att vara på sin vakt. För övrigt gick allt ändå bra för jag hade mockat och fixat Lyckan, Adamello och Raring till kl 13.00. Ja, ja jag hade hjälp av Annika och Ullis. I morgon ska jag rida Lyckan i ridhuset.

Inga kommentarer: