onsdag, mars 11, 2009

Vårrus och kvällsmörker

Ha ha ha ha Lyckan på utevolten...så kan det gå. men det veerkade ljuser just när vi var där. Tur att vi går mot ljusare tider. Det mer än välkomnas av mig. Det ska bli så skönt att slippa ha kapplöpning mot mörkrets ingång varje kväll.


Men det ser ju inte allt för hoppfullt ut. Vilket vinterväglag. Det här är Lill Jans skogen från i morse. Det tog mig och Måns en och en halv timmme att ta oss till Tv4. måns praktiserar hos mig just nu. I går fick han och jag kolla på första avsnittet av Robinson - HURRA vad bra det är.


Men när våren kommer krävs ett besök på Hööks för att inhandla lite nya prylar. Om inget annat behöver jag nya sitgläder till Lyckans sadel. Just nu rider jag i min gamla PAB-sadel. Tyvärr låg inte heller Röslisadeln vi provade så bra. Den trycker på hennes bogspetsar. Attans!!! Ullis är redo att kliva in på Höök och sätta sprätt på lite stålar.

Inga kommentarer: