lördag, januari 17, 2009

Bildtorka och lite bonde-skvaller

Jag har sån enorm bidtorka just nu. Dels beror det väl på att jag varit hemma och sjuk och dels för att inte varit på bildhugget som jag brukar.

I dag hämtade jag i alla fall min (för mig) nya bil. Det blev alltså inte chevan. Jag ångrade mig i sista stund och bytte in min bil till en Hyundai Santa Fe Kombi, istället för chevan. Sånt är livet.



Hurra! Nu kan jag säkert dra hästtransporten utan att alltid fråga om jag får låna en dragbil. Och vi åker lite titt som tätt med Lyckan på träning. Tanken är självklart att även åka med Raring så småning om. Men om han ska göra som i dag, spika fast fötterna i stallgången och inte flytta sig en millimeter, ja då kommer vi inte heller åka någonsatns.
Ha ha ha, han är för söt, fast lite besvärlig.
Vi får träna mer, så enkelt är det.

Lyckan däremot hon har inga problem att flytta sina fötter. Bara som när man tar ut hästarna i hagen. Ingen av de andra hästar i kollektivet har samma fart på fötterna som hon har när det gäller att komma ut till hagen. Tänk om resten av gänget var så, oj vilken vad mycket fortare det skulle gå att släpppa ut hästarna. Nääää det går låååångsamt, speciellt för Rurik, men så är han halvbror med Raring också. :-)

Och tillbaka till bildtorkan. När jag satt här och funderade på vad jag har för bilder - kom jag på. Peter Gustavsson skickade mig ett sms från Bonde-bröllopet när Magnus och Emms gifte sig den 10 januari. Den bilden hade jag totalt glömt bort.

Hur kan jag glömma en sån härlig skvallerbild. Direkt från vigseln. Här skymtas brudparet när Peter fångar bilden. :-)


Söndag:
I morgon ska jag rida i Anchans sadel, för det hann jag inte i dag. Blev lite för mycket som hände och jag kom sent till Körslaget. Det var för övrigt Wells som åkte ut. Han flög dirket efter sändningen till Kina med eget jetplan.

Sov gott mina kära vänner!

C",)

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj!

Hoppas du blir jättenöjd med bilen! Vi är inne på vår andra Santa Fe och har trivts utmärkt med dem. Hälsningar från Taina