söndag, januari 04, 2009

Min helg!

Kort och gott, jag måste uppdatera hur min lördag och söndag sett ut. Fredag känner ni ju redan till. Jag avslutade den hos Ullis med en ask choklad, urk! Men innan asken hade jag ridit Lyckan i ridhuset, jobbade fram till klockan hav sex, så det var både mörkt och kallt när jag kom hem. Efter ridningen in i lilla stallet och pysslade om Raring. Han är såååå snäll, men jag är lite orolig över hans hov. Jag vill att den ska bli bättre snart.

Lördag, upp till stallet släppte ut Lyckan, Musse och Raring, mocka och så. Sedan bar det i väg med Lyckan på träning. Vi åkte till Katarina Bond – bomarbete förberedande för hoppning. Det var nyttigt för Lyckan. Hon blev tvungen att lyfta lika mycket på alla fyra ben, sånt arbete är bra för små häster. Det gick bra att både åka och träna och så hem och i ordning med allt. Pysslade om Raring.

Tidigare på dagen var det fölvila i Rarings hage, mys!


Sedan var det dags att åka och jobba. Körslaget! Ullis gjorde mig sällskap. Det var kul och skönt att slippa åka hela vägen själv. Och kolla bilden hon tog! Att hon hade talang för paparazziplåtning visste jag inte. Bakom scenen fick hon syn på en förklädd Martin Stenmarck som gömde sig för pressen. Men Ullis slappa han inte förbi. Martin och Hanna kuppade ju i Körslaget, det gick för övrigt att läsa om det i dagens tidningar, fniss vad roligt.


Här sitter Ullis, Nina och Sussie bakom kulisserna och kollar in allt som händer på Körslaget. Nina och Sussie ska komma ut den 11 januari på ridlektion för Ullis. Body pump med häst, jag och Lycka ska självklart också vara med. HURRA!


Söndag, hämta Annika och upp till stallet. Släppte ut Musse och Raring. Skritta ut lite och sedan en snabbjogg i ridhuset. Lyckan vill nämligen jogga rätt mycket. Därefter tog jag, Annika och Lycka hos en tur i skogen. Det var rysligt kallt men jättefint. Tror det var bra för Lyckan att få gå runt i skogen efter gårdagens träning. Variation är bra. Väl hemma fick Lyckan gå ut i hagen med Musse och vi mockade.

Kolla hö- och halmpåsarna till hagen. Undra om Lyckan har lust att dela med sig till Musse?


Jo visst har hon det;)


Ullis hade lektioner. Mellan hennes lektion åkte vi och kollade på en häst som hon snart ska ta hem. SUPERFIN! Chilla kallas hon, å vad det ska bli roligt för Ullis (och mig för då får Lyckan och jag sällskap;))

Sedan kom Anette och Wille för att hälsa på mig i stallet och kolla på Raring. Det blev en kort visit eftersom Wille frös JÄTTEMYCKET! När de hade åkte tog jag in hästarna och pysslade om Raring. Huuu… vad kallt det var idag. På söndagkväll är det fika hos Anette som gäller.

I morgon ska jag upp tidigt, det är jobbardag igen.

Mellan varven under hela helgen har jag då och då ringt Måns, som är hos sin pappa.

- Hej, det är mamma vad gör du?
- Mmm tja, sitter vid datorn... tyst... mmm hejdå jag har inte tid nu...

Samma svar varje gång, förutom en gång, då var de på väg till pizzan. WHAT! Vad har jag sagt om datorer och pizza. Ingenting har gått in i huvudet på min härliga son.

Vad ska jag göra? Han är ju snart 17 år och gör lite som det faller honom in. Puss puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Vad roligt det är att läsa din blogg. Fölisarna ser ut att ha det riktigt mysigt i hagen. Går det bra om jag länkar till din sida? /Therese