onsdag, januari 14, 2009

Unghästar är min vän

I dag har jag varit hemma från jobbet. Då är det boken "Unghästar" som är min vän och sällskap. Förutom när telefonen ringer, vilket den gör ungefär varannan minut. (Tja...jag ringer en del jag med ska jag villigt erkänna)

Men just nu känner jag min febrig och lätt illamående. Kommer vara hemma i morgon också. Fast jag måste åka och mocka åt Raring och Lyckan.

Lyckan är på vila ett par dagar och ska bara skrittas, hon ska bara ta det lugnt till på söndag. Sedan är kortvilan över. Jag gillar den hästen mer och mer. Hon är fantastiskt klok och underhållande. Och hon är så glad över sin hagkompis Musse. Dom tillochmed rullar sig samtidigt, det är som på ett, två å tre...så rullar vi. Och Musse som var en fegis i början. Lite avvaktande och rädd. Men Lyckan tog det lugnt och stressade inte Musse. Nu är dom som lång och lerhalm... Söta!

Jag älskar den här boken.

Inga kommentarer: