måndag, januari 12, 2009

Sadel-Jimmy och Minna Teldes nya häst

I dag blev det övertidsarbete för mig.
Mäh!! det händer ju nästa aldig, öhhh. :-o

Hursomhelst, jag har hunnit med mycket idag och allt har gått i ett rasande tempo. Helt plötsligt var dagen bara slut.

I stallet: Bra är att det stod på tavlan i stallet att nu på torsdagkväll kommer Jimmy till oss för sadelprovning och schystäring.

Toppen, jag tycker ju min prestigesadel är superskön. Men det ligger inte helt hundra på Lyckan. Jag tänker hoppa med i sadelprovar-gänget och se vad Jimmy har att säga. Jag vill hitta en bra sadel till Lyckis, eller om det går att göra något åt den här. Det är viktigt för mig att hon trivs och har det bra. Jag vill inte att sadeln ska påverkar det ridningen. Vi får se vad som händer.

I morgon är det vanligt jobb igen och ridning på kvällen. Måste också försöka komma i väg den här vecka med min son och byta hans byxor - som han fick i julklapp. Måns själv tycker sånt är urtråkigt och försöker precis som jag skjuta upp det hela.

Men vi måste!


Min sadel - sååå skön!


Kul är också att Minna Telde köper loss den andra halva av hästen - Don Charly. Undra om hon känner sig lika fnissig över köpet som när Dan tog bilder på henne i Globen. Hon var rätt kul under den plåtningen och fnissade åt Dans kommentar... jag kommer inte ens ihåg vad han sa.


Men nu köper hon låss hästen Don Charly, 12 år.

Ett glädjebesked för svensk dressyr som därmed får behålla en av de mest lovande hästarna i landet, skriver Ridsport.

- Jag var delägare i honom innan och har nu lånat pengar för att kunna köpa loss hela hästen, säger Minna själv. Minna har ju matchat Don Charly framgångsrikt sedan han var fem år till internationell Grand Prix idag.

- Jag är jätteglad och stolt ägare. Don Charly är en häst jag verkligen tror på och tycker mycket om, fortsätter Minna.

Och visst är han snygg - Don Charly

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättekul för Minna och super bra för svensk dressyr.