torsdag, januari 01, 2009

GOTT NYTT ÅR!!!

Jag sitter hemma vid köksbordet och förbereder mig inför Körslaget i helgen. Det blir jobb på lördag igen, tur att jag har TV4 så jag vet vad jag ska göra på mina helger. ;-) fast det är vansingt roligt också att jobba med de stora tv-produktionerna.

Och jul- och nyårshelgen är nu över den är gången och det gick ju bra i år igen. Nyårsafton var vi bara hemma och tog det lugnt. Åt, drack, åt och slurpa i oss en skål vid tovlslaget. Hur skönt som helst!

Och i morse hade jag utsläppet. Det var väldigt tomt på vägarna när jag körde till stallet. Typ, kändes som om någon ödelagt jorden.

Lyckan har fått en hagkompis. Han heter Musse och är en 16-årigt vallack. Hon är överförtjust i Musse och vill bara gå efter honom hela tiden. Musse däremot är mest intresserad av sina höhögar. Why? Jag finns ju här, säger Lyckan;-)

Dom har nu delat hage en vecka och det verkar gå bra. Musse var lite skygg i början men nu står dom och chittchattar med varandra.

Raring han fick gå ut i den stora hagen i dag tillsammans med resten av hingstgänget. Dom kan gå i den hagen nu när det inte är så geggigt. Hoppas kylan håller i sig ett tag. Fast jag får lite ont i magen när de galopperar i väg på´sina små små smala ben, fan tänk om de går av. Ser nästa så ut ibland (kycklingmamma - jag vet!)

Vi hörs snart igen!
Gott nytt!

Camilla
Lyckan och Musse var först ute av alla på nyårsdagen! Jippi!

Inga kommentarer: