söndag, februari 08, 2009

Raring provar träns och Lyckan provar grannens hö

Oj vad det är trevligt med semester. Så här mycket som jag är ute om dagarna händer ju aldrig annars. Därför är jag lite dålig på att uppdatera just nu. Jag sitter nämligen nästa inte vid min dator alls. Det är väldigt ovanligt för mig som hänger över mitt tangentbord för jämnan.

Men just umgås jag nästan bara med mina hästar och dom är sällan uppkopplade, iaf inte på webben. Jag önskar aldrig den här månaden tar slut men det har redan gått en hel vecka – var tog den vägen!

I morgon ska jag på uteritt med tre stallkompisar, Lyckan tycker det är ashärligt att få sällskap ute.

Men kolla här – varje gång boxdörren öppnas kommer ett litet Lyckan-huvud ut och vill nalla av grannens Juvels hö. Varje gång, he he he. Hur länge ska hon orka. Och det spelar ingen som helst roll om hon har egen mat. Näää… Juvels höpåsar är godare. Jag fnissar ihjäl mig för hennes hals blir typ två meter lång.

Och så var det dags för premiären. Raring fick ta på sig sitt lilla träns för första gången. Det gick superbra. En kort kort stund stod han med det i boxen. Sen fick han betfor, han var inte intresserad av mat när vi tränsa eller han stod med det på. Just då funderade han mest på vad det var han fått på sig. Fast som vanligt med Raring, inget speciell att jaga upp sig för. Ullis hjälpte mig som vanligt och jag säger det igen. Jag skulle inte klara mig utan Ullis.





Nattinatt – i morgon är en ny semsterdag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin blogg!