torsdag, februari 26, 2009

Lunch med Kishti idag

Eftersom tidningen Hästfocus i sitt senaste nummer har publicerat min artikel när Kishti var och hälsade på mig. Så vill jag bara fräscha upp minnet från oktober 2008. Den dagen tog vi oss en tur med Rurik. Mycket har ju hänt sedan dess, jag är inte medryttare på Rurik längre utan har numera Lyckan hos mig. Fast Rurik står i samma gång som Lyckan och jag träffar honom varje dag.

I dag träffade jag Kishti, hon bjöd mig på en supergod lunch hemma hos henne och vi pratade lite om hennes besök hos mig smat att en ny ridtur är att vänta. Den gången blir det Lyckan som får äran att kampera med Kishti. Det blir roligt och jag tror dom två kommer att gilla varandra.


Inlägg från Kishtis besök:
Det var 20 år sedan Kishti red sist. Nja, kanske klackarna var lite för höga och sedan är det svårt att sitta rätt med den typen av byxor hon hade på sig i dag. Det blir väldigt halt i sadeln. Tur att Rurik är en snäll snäll häst. Kishti håller med, nästa gång blir det bättre ridstövlar och byxor konstaterar hon.

Men vi har haft det jättetrevligt och roligt. Kishti är välkommen tillbaka när som helst hon vill rida igen.

Dagen i Bålsta började med en supergod lunch på Lasse Åbergs museum.

Solen sken och det var askönt att vara ute och andas frisk lantluft.
Lite gos före ridturen.


Ha ha ha, kolla superfotografens skugga!!!


Det är nyttigt att promenera, eller hur Rurik?!


Ja, hela sanningen ska väl fram :-/. Annika var den som höll i kameran, förutom när fotografskuggan blottades ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken vacker häst! Lycka till!