torsdag, december 11, 2008

Första hovbölden!

Det är så här jag förväntar mig att det ska se ut om ett par år!

Tja, jag kommer kanske fått ett par rynkor till :-)

Men redan i dag, Rarings första dag i sitt nya hem, dag ett, blev det till att kalla på hovslagaren. Troligtvis en hovböld. Ni förstår säkert vad jag menar, varför dag ett?
Hur kommer det sig att det alltid måste vara nått åt det hållet. I alla fall för mig.

Jorå, säljaren har berättat att Raring hade en hovböld för ett par dagar sedan, och att jag skulle hålla koll på vänster bakben. Men när han åkte från Orust i går var allt okej och veterinären hade kolla på honom, även i dag på dagen har allt varit fröjd. Men så i kväll värmde hoven till och han vill inte ta stöd på tassen - DAME!

I morgon klockan 08.00 kommer hovslagar-Katta (hon är duktig) för att kolla, om inte det hjälper blir det att kalla på veterinären. Jag hoppas att det inte blir så. Och trots nytt hem, främmande miljö och ont i en tass så är han FANTASTISK att hålla på med, otroligt snäll. Vilken liten raring!

Vi får se imorgon hur det blir. Jag och Lyckan däremot har haft en ledig lull-lull-dag i dag. Mest lullat runt och bara slappat. Det var skönt tycker både hon och jag, mycket morötter har det gått åt, he he he.

Nu ska jag sov, om det går. Inte ligga och tänka på hovbölder hela natten.
Sov gott!
Cam c",)

5 kommentarer:

Anonym sa...

fin och bra hästblogg!

Anonym sa...

Men vilken fin häst du har, jag antar att hästen på filmen är din? (har aldrig riktigt fattat det där). Gah, super snygg ialf! Varför kan inte min fux va svart?

Anonym sa...

Hallå Camilla!! Nu måste du uppdatera! Hur går det med lillebror Rarings fot? Jag undrar så. Måste säga att Lyckan verkar vara en superhäste att få "låna". Kollade videon på Youtube. Ett sånt trevligt sto skulle jag gärna dra försorg om. Goda hälsningar Taina

Anonym sa...

Underbar bild på er. God Jul! Kram Anna Karlsson, Enköping

Unknown sa...

Tack, för er inlägg. Det är inte min häst på bilden utan Rurik som ägs av Anna. Jag har varit medryttare på honom. en han är rarings halvbror, fölet jag köpt. Just nu har jag Licacio på foder, jag kallar henne Lyckan. (hon gör mig nämligen väldigt glad.)
Men visst är det fina hästar alla tre. Camilla c",)