måndag, december 15, 2008

Fullt upp!

Jag vet inte var jag lagt min kamera där nya bilder på Lyckan och Raring finns. Lilla Raring som står med en bakhov i gips, typiskt! Det är som min hovslagare Katta sa, du har inget att välja på just nu. Nääää, så är det. Jag har inget att välja på. Han har haft en hovböld och veterinären fick ta rätt mycket från hoven. Nu kan han inte gå i geggan. Sju månader och måste stå på box. Blääää, vad orättvist livet är. Men han har en kompis som också han är sju månader och har bandage, kompis försökte hoppa ur hagen - vad gör man inte som knasigt föl för att hitta lite spänning i livet.

Lyckan däremot är det inget fel på. I går kväll jobbade vi över bommar. Jag och Lyckan och Ullis med Blomman. Ett tu tre, det var så roligt att Lyckan blev tvungen att ta ett skutt över tre bommar och jag satt mellan öronen. Hon är så jäkla härlig!

Så det har varit fullt upp för mig med nytt föl, Lyckan, lite jobb och så var det jordfästning för min morbror i fredags. Men nu lugnar det ner sig. Puh!

Den här veckan har jag semester och nu ska jag åka till Raring och ta en liten promis i solen. Sussie på Kvarnnibble hjälper mig.

Bild, fotograf Dan Norrå.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, tack. men inte så konstigt - häst är ju bäst