onsdag, december 10, 2008

Mads Hendeliowitz - träning hos Mads

Kvällspass hos supertränaren Mads Hendeliowitz. Jag har sett honom på clinic, själv skrivit om honom i lokaltidningen, såg honom ta emot beridardiplom i Globen, nu sist. Den uppfattatningen jag har är att han är duktigt, ryktet säger också att han är en duktig tränare, det har gått att läsa om honom i olika hästblaskor och får man diplom i Globen så är man riktigt bra.

Ullis och Lyckan


Något som också är väldigt bra att han håller till alldeles i min närhet, tar typ 20 min med hästtransporten. VA! En supertränare nästgårds, vad är det att vänta på? Jag skrev härom dagen att jag svängde förbi honom och titta in. Så nu gjorde vi slag i saken, bokade tid och åkte dit (jag vet Mia att jag glömde säga det till dig på luren i går kväll, men jag hade så mycket att tänka på att det helt enkelt försvann, dumt eftersom det är en kul grej att berätta, men nu får du läsa det här istället :-)), nåväl...

Jag och Ullis tillsammans med Lyckan packade oss iväg och for till Mads Hendeliowitz för att träna. Ullis, min goda vän, kära tränare och lugnet själv, det är tur att jag har henne. Hon skulle rida och jag titta på, eftersom jag kanske skulle bli tvungen att åka och möta upp transporten med Raring på,(jag vet! Han kom hem i kväll). Hursomhelst, var vi väldigt nyfikna på hur det skulle vara att träna för den här Mads - och vilka underverk skulle nu ske??!!

Och visst var han duktigt, han satte upp och kände lite på Lyckan - naturligtvis red han henne skitbra. Sedan var det Ullis tur - hon red också jättebra med Mads hjälp, inget snack om saken. Det var en fröjd för ögat. Nu ska jag lägga till om ni tittar på filmsnutten att Lyckan är sex år och kom till mig i mitten av november. Hon har just landat och börjar känna sig hemma och få upp flåset rätt bra, men det är en bit kvar innan allt sitter. Så med tanke på förutsättningarna är det hon är stjärnan i kväll.

Och vad det gäller Mads i alla ära, han är riktigt bra men... jag tycker nog att han var lite väl oengagerad och, tja, det känns att han är ung, inget fel i det, men han borde ha mer fokus på kunden, i alla fall den slanten det kostar att vara där – inte gratis med andra ord. Kanske tjattret på läktaren med tjejerna kan vänta tills han är klar med sina elever.

Vi åker nog tillbaka till Mads men inte på ett tag, måste smälta kvällens intryck.





Ullis och Lycka i Mads ridhus - vilket snyggt ridhus, passar ett sånt snyggt ridpar


Nu har jag semester och börjar jobba igen den 22 december. Kanske min kollega Tilde de Paula kommer till mig på måndag, hennes dotter vill rida lite. Det vore kul tycker jag, barn behöver komma ut till tant Camilla på landet och klappa på hästar. Förresten satt vi och fika idag, jag och Tilde när Peter Magnusson kom förbi – och i allt hästprata kom det fram att han tagit fem ridlektioner efter filminspelningen han varit med i. Tydligen fick de rida i filmen, vilket han gillade så pass att han nu tagit lektioner. Kul va!

Nu ska jag ladda för inlägget om Raring!

Chipp Mills :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man får det man betalar för, och i mads fall är det kvalité. Han är väldigt engagerad i sina elever, det är upp till eleven hur mycket den tar åt sig. Och befattande tjattret med flickorna på läktaren, så har Mads stenkoll på vad som händer på ridbanan oavsett vilka han pratar med, han är ett proffs helt enkelt! :)

Jenny P sa...

Hej Camilla!

Vilken fin blogg du har och vilken fin häst! Jag ska rida Clinic för Mads imorn...det ska bli intressant och se vad det ger!:)
Mvh jenny

Anonym sa...

Ville bara påpeka att "tjattret" på läktaren han hade var med en tjej, som för övrigt jobbar på gården och kan behöva ha hans åsikt om saker och ting då det är hans hästar dom jobbar med. Ville bara påpeka det.

För övrigt så har mads råkoll på vad som händer på ridbanan. Red för honom i våras och trodde inte riktigt han såg = jag säckade ihop och började åka häst (var totalt slut) men icke då han såg mig allt. Tror den mannen har ögon i nacken, haha :D