söndag, december 07, 2008

Här kommer Lyckan!

I dag har det varit en riktigt hästdag - igen! Vardagsgöra, hoppkurs och så bomarbete med Lyckan. En hästdag då jag mår som allra bäst. (borträknat allt som har med min son att göra)

Mocka, pyssla, fixa, ja allt det där... träffade Uffe, bonden, som äger gården i dag också. Kollade av att allt var okej inför onsdag då min lilla Raring kommer.
Allt är under kontroll. Uffe har dock blivit tvungen att flytta vildbattningarna till lilla lösdriften vid mellan stallet, det är bra för nu har vi nära till boxarna. Ett av fölen har gjort sig lite illa och behöver vara nära stallet ett tag. Det tycker jag är bra till Raring kommer för då har jag lite bättre koll i början. Hela gänget i dag är fem stycken. Det blir superbra för Raring med lite polare. Men jag är supernervös.


Sedan var med Ullis när hon tränade hoppning med Salvia hos Katarina Bonde, det gick jättebra och hon ska dit en sväng i morgon igen. Dagen avslutades med ett ridpass på Lyckan. Det blev först trav, hitta takten, hitta takten med instruktör Ullis. Och så bomarbete, nyttigt och bra. Lyckan var duktig och koncentrerad. Ullis tog också ett par första (för oss) skutt över ett pytte litet hinder - jösses vad kul Lyckan tyckte det var. I morgon blir det uteritt med Blomman och Lyckan.

Här kommer Lyckan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer den lilla på onsdag? Kul!! Då kommer jag ut nån dag och kikar på den :D! Kram // Ida

Unknown sa...

Självklart, det måste du göra;-)