torsdag, december 11, 2008

Raring är hemma!!!

Helt otroligt och pirrigt! Raring kom i kväll. HURRA!

Sent i kväll vid tio-tiden kom Raring till Kvarnnibble, han kom med en stor hästtransport med flera andra, mest ridhästar. När dörren öppnades och han skulle lastas ur ville han inte lämna sina kompisar i transporten. Det kan man ju förstå. De hade ju i alla fall stått ihop en hel dag. Lite tryggt var det nog allt att vara kvar där.

Efter lite protester klev han av...HAN HAR LANDAT! JIPPI!

Direkt när han kom in i sin box började han tugga hö. Han verkade lugn och till freds med sin situation. Vi kunde alla, jag, Annika, Ullis, Pia och Uffe säga god natt och åka hem.

Iiiii...jag kan inte fatta att det nu står ett föl i stallet, ett föl som jag äger. I morgon kl 08.00 ska jag träffa Uffe och vi ska släppa ihop Raring med de andra små hingstarna, vilket gäng de kommer att bli.

Det ska bli jätteroligt att se hur det kommer att gå med allihopa. Hoppas bara det inte blir så livat att någon gör sig illa.

Själv ska jag mocka, fixa och rida Lyckan, en tur ute och så lite trav och jogging för att mjuka upp efter Mads träning. Och så gosa, men det blir nog mest med Lyckan.

Sov sött!
Camilla

Direkt från transporten!


Ullis och jag tar emot Raring


Här har Uffe kommit till undsättning och leder in honom i stallet.

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Vad fin han är! Mer kort!

Anonym sa...

Hej namedropper! ;) Jag vill se filmen från träningen i inlägget under men det går ju inte, står att jag måste få en inbjudan! Vad är det för VIP babbel? //Jenny

Unknown sa...

Nu kan alla se filmen, jag hade laddat den fel. Mer bilder på Raring kommer. Fan Birgitta vad du var modig på Ville i tisdags. Han är en riktig bråktake. Jag gillar inte honom.

Jenny nu kan du kolla filmen. Du! Att namedroppa. Min kompis Tilde de Paula kommer kanske ut på måndag och rider med sin dotter. det blir till att hyra Ludde då. Dotterna är bara fyra år. :-) chipp chopp! Camilla :-)