tisdag, december 02, 2008

Lyckans första tur!

Jag får se hur det blir på söndag om vi ska tävla eller inte. Om jag känner mig stressad och inte helt klar då struntar jag i det. Men mitt mål är att komma i väg. Jag och Lyckan har tränat inför söndag på olika sätt. Självklart har vi tränar ridningen, men även som i går - man ryckning. Lite mer pusta pälsen än vanligt. Och i kväll tog vi oss den första turen med transporten. Jag vill veta hur det är att åka med henne och inte börja med en såndan sak till första tävlingen. Sånt är viktigt för mig. Annars blir jag nervös. Det gick jättebra - hon är helt fantastisk att ha och göra med, vilken go tjejhäst hon är.

Snäll som få, klev hon rakt in. Stod stilla hela vägen (det tog tio minuter att åka), klev av lika fint som hon klev på. Sedan in i ett nytt ridhus, träna fast det var andra hästar där. Och så hem.

Min tanke var att få åka till det ridhuset som vi eventuellt ska tävla i på söndag. Helt klart, i kväll blev jag mer nervös än Lyckan, eftersom jag åkte helt ensam med henne. Hon var en klippa och lugnade ner mig. VA! Hon lugna ner mig - så busig var hon.

Vi fick låna Ullis transport. Tack för det, Gull-Ullis.

Vi får se hur jag gör på söndag, men jag tänker inte stressa. Jag gör det bara inte.

Ja, kanske inte de bästa bilder på en sån fin häst. Här nyss hemkommen från träningen lite svettig fortfarande, både hon och jag. HÖ!!! Mums...


Men varför är grannens hö som hänger i påsen utanför mycket mycket godare - jag vet inte! Det bara är så, varje dag :-)


Nu ska jag hoppa i säng, det sjuka är att jag redan längtar tills i morgon. Då ska jag mocka extra fint åt henne eftersom hon var så duktig i dag, och köpa morötter för dom var tyvärr. DAME! Får inte glömma det.

God natt!

Camilla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du ska tävla på söndag! Du har ju förberett dig o hästen så bra nu...

Dessutom behöver Marcello en snygg tjej att spana så att han glömmer bort att bli spänd... ;o)

Catrin sa...

Å vilken söt häst! Förresten glöm inte boka in ridning med mig på Solna den 30/12

//your partner in crime