söndag, december 07, 2008

Jag besökte Mads Hendeliowitz

För ett tag sedan skrev jag en artikel i vår lokaltidning med följande rubrik och ingress:
Dressyrstjärnan Mads Hendeliowitz fyllde läktare på Håbo Ridklubb

Mads Hendeliowitz, professionell ryttare och utbildare plockade fram dressyrämnet hos alla ekipagen som deltog i dressyrclinicen på Håbo Ridklubb under tisdagkvällen. Ekipage varierade från lättare klasser till medelsvåra. Och läktaren var fullsatt av dressyrintresserade besökare.


Idag tog jag mig en tur till Mads ridanläggning som ligger vid Segersta. Jag var lite nyfiken på hur nya ridhuset med stallar såg ut. Det var naturligtvis superfint. Jag träffade även på Mads. Presenterade mig kort och sa, jag kommer gärna snart tillbaka till dig med häst för att ta ridlektioner.

Och jag är välkommen!

I höstas när jag var i Lurbo var Mads och tävlade det här fina lilla stot.





Segersta Equestrian

När jag kom hem tog jag och Lyckan en skritttur runt travbanan, vi fick sällskap av Ullis och Blomman.

I morgon är det måndag och tre dagar kvar till Raring kommer!
Sov sött!
Cam c",)

1 kommentar:

Anonym sa...

Han är verkligen super att träna för!! :)