söndag, december 21, 2008

Promis i allén

I dag var det boxvila igen för gullefjunet Raring. Sol och minusgrader kräver i alla fall en promenad. Min fin fina vän Ullis hjälper oss runt i allén ett par vändor!

Raring var jätteduktig och klev på bra i vintersolen. Det var dagen promis, i morgon är det hagen igen som gäller.

På eftermiddagen var det ordnat löshoppning i ridhuset. Jag och Lyckan hängde på, tja, mest Lyckan faktiskt. Jag ska vara ärlig och säga: jag stod brevid och titta på. Hon hoppade - vilket hon gjorde superbra. Vilken liten gummiboll! Hopp hopp...

P.S Jag vill gärna ha tips om det finns en bra hästbuss för B-körkort. Letar som en galning efter en billig och bra. Vet att kombinationen är svår att hitta, man fan den som ger sig...


I hagen, gegga...


Och så promis runt allén. Först går Ullis, sedan Raring och sist går jag.


Och så ett varv till...


Häpp - klar!

Inga kommentarer: