torsdag, december 18, 2008

Vaccin och gips!

I dag fick Lyckan sin andra vaccinspruta. Hon får det för att hon äter hösilage, allt som allt ka hon få tre stycken. Den sista ska hon få i slutet av januari. Då får både hon och Raring varsin vaccination. Det gick superbra att vaccinera henne. Hon är väldigt snäll att hålla på med, Lyckan alltså. :-)

En annan som är helt fantastiskt att ha och göra med är Raring. Han är sju månader och har redan ett tålamod som en erfaren buddistisk guru.(nu har jag ifs ingen erfarenhet av några sådan gurus, men det lät bra) Varannan dag får han ett nytt gips runt sin lilla hov, eftersom han haft en hövböld. Och det här jävla vädret gör det ju inte lättare att hålla rent. Varannan dag får han också gå ut. Skit tråkigt att det ska behöva vara så här. Jag hoppas snart att vädergudarna tänker om och ger oss lite vinter med snö. Det kommer både raring ocj Lyckan gilla. Och jag!

Roligt är att jag och Lyckan ska åka och träna i kväll. Det kommer blir skitkul. Jag skriver mer om det sen.



Hästen på bilden är varken Raring eller Lyckan, utan en annan krake som får en vaccinspruta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars lilla pållen, hovböld! Skönt att han i alla fall kan komma ut varannan dag!
.
Japp, snart 40 000 pix!! *ser stolt ut* Vi ska till banken imorgon och lägga om lånen, kanske kan jag trixa till lite extrapengar till mig :o) Eller så får jag hoppas på tomten! God jul!