lördag, juli 11, 2009

På Kvarnnibble idag

Okej! Vad har hänt på Kvarnnibble i idag? Ja, vad som hänt utanför min inskränkta hästvärld på gården vet jag tyvärr inte (synd för jag är såååå jävla nyfiken), men jag vet vad som hänt runt fötterna på mig.

Först var det dags att släppa ut Lotties hästar - från nästa vecka släpper jag ut och in själv, tills jag flyttar ner till ridhusstallet. Det sker den 1 augusti. Det ska för övrigt, nu när jag mognat i tanken, bli JÄTTESKÖNT! Tänk att bara få ha att göra med våra sex hästar som står uppstallde där. Och bara ha kontakt med Uffe i gällande frågor om anläggningen - det är alldeles tillräckligt och supernice! Det blir bra!

Efter utsläpp idag - ridning. Jag och Balans i ridhuset. Ullis på Lyckan. Annika hjälpte mig i galoppen. Jag vill att Annika alltid är där och hjälper mig. ja, när inte Ullis står i miotten och ger mig lektion. Jo, jag mockade innan ridning.

Efter ridning. Utsläpp. Och så en motionspromenad med Annika, gå, gå, gå det är tydligen bra för gummfläsket! JIPPI!

Jag och Annika var också uppe hos Raing och Ludde och kollade på killarna. Vi mötte Uffe på en gräsklippare i allén som muttrade något om - ska vi avmaska hästarna nu - näää, i morgon kanske, eller på måndag. Jag lovade nämligen Uffe i går att INTE störa honom i dag, jag har ju normalt rätt många frågor.

Hos Raring. Hans knä var bättre inte alls så varmt som i går. Raring har haft ett sår på knät, oj oj oj, jag har varit sååå orolig. Men nu ser det bättre ut, litn skorpa kvar men inte farligt.

Sedan släpade jag och Ullis fram hennes tävlingsskåp (som typ stått i ett hörn i två år och dammat)och rensade ur det. Nu är det rent och fint. Jag smörjde alla lädersaker som var på väg att helt torka ihop. Fin fint, Anki kommenterade det hela (samt passade på och ge mig ett gliring för dåligt uppdaterad blogg, hummm)Men nu så!!! HA!

Efter ridning ut till hagen - Lyckan alltid på sin vakt.


Halvsyrran Balans, okej, vad häder? Hon är också rätt vaken av sig. Men inte den här dagen :-)


Balans har superbråttom ner med huvudet i gräset - MAT! och, jag håller med, jag tänker också en hel del på mat!


Och så upp till grabbarna - här kommer de knallade genom skogen!


Men, något i busken var tydligen mer intressant! VAD???


Det kliar på Raring!


Och så hittade vi den här hingstkartan i Ullis tävlingsskåp, och ser man på Lyckan och Balans pappa Acacio. En mycket ung Acacio. Lyckan är så lik honom.


En ung ung hingst! Vilken kille!


I morgon ska jag spola min box oxh göra rent i stallet. Och så hoppas jag på bomarbeten med hästarna!

Nu in till stan och äta smat ta en drink!

c",)

Inga kommentarer: