måndag, juli 13, 2009

Party på stan!

I lördags drog jag och Ullis in till den kunliga huvudstaden för att äta och ta en drink. Det var urmysigt att komma in till stan och få kolla in lite folk. Vi togs oss till söder. Käka på Bara Vi på Skånegatan, nice litet ställe, snygg bartender! Sedan gick vi en sväng kolla in lite ställen, stannade en tag på Snaps, drink! Gick över gatan till den nya bara på hörnet av hotell Malmen. Dom har verkligen fräschat upp stället, men näää, tristfolk och alldeles för många sönderrökta tanter. Inte hög raggfaktor!







Vi avslutade med att möta upp Fluffet för en fika - sedan hem och sussa. På söndagen var det spolning av stallet.

Och söndag - hur rörigt kan det vara när man spolar ett stall? INGEN ORGANISATION! Självklart mitt fel också. Men på någon löjlig ledarskapskurs har jag väl lärt mig att jag måste lite på andra när man jobbar i en grupp! DET GÅR INTE! inte när vi ska spola stall iaf. Jag borde naturligtvis kollat att högtrycken fanns där redan på kvällen, eller hyrt en egen. Kollat med Uffe hur man får spola så inte säkringar ryker, kollat av en extra gång alla alla verkligen skulle vara klara kl 08.00 med att tömma boxar. Så vi hade kommit i gång prick kl 08.00 som det var sagt!

Inte förlita sig på sjusovare och uppställningsvakter och kom försent!

Nästa år får jag vara bättre påläst och kollat utrustningen dagen före samt bara lite på en person - MIG SJÄLV!

Fast med lite humor så ler jag åt kackafonin.

:-)

Inga kommentarer: