söndag, juli 05, 2009

Snabba ryck!

Det gäller att sätta fart när det vankas mat. Lyckan är roligt, långt innan jag kommit fram till hagen börjar hon hummma... någon kommer-hum... Hon vill berätta för de andra att något händer och det gäller att ta reda på vad?!

Troligtvis är det så att det är dags för lunch och då får hon fart. För tänk om någon (Que, vem?) hinner före mig...och så börjar hon små jogga mot grinden.



Puh! Jag hann först den här gången också...andra tittar avundsjuk på henne.


Förresten prata hon alltid - Lyckan - hon hälsar alltid när man kommer in i stallet, hon hälsar alltid på alla andra hästar. Hon ger i från sig vänliga ljud till alla när hon kommer eller lämnar hagen. Hon möter mig alltid i hagen och hälsar. Hon är ett litet socialt monster som alltid vill prata och umgås. och jag håller henne gärna sällskap. Hennes halvsyster Balans är likadan, fast hon hummar inte lika mycket.

I morgon, måndag, ska Lyckan få helkroppsmassage, det blir ett lättare pass på tisdag och så träning på onsdag. I dag var jag, Balans, Lyckan och Ullis ut i skogen och knallade, upp och ner, över stock och sten. Bättre än bomarbete i ridhuset - friskluft och natur. Inte alls mycket flugfän efter regnet - Skönt!

Balans och jag ska träna övergångar i ridhuset. Måste få henne att ta förhållningarna bättre. Tja, vi får se hur det går :-/

Inga kommentarer: