söndag, juli 26, 2009

Rally- någonting!!!

Alla heter de Rally- någonting, Rally-Sven, Rally-Per osv... Just nu hjälper jag Uffe och ger hans fem unghingstar mat medan Uffe är bortrest. Själv tycker jag det är lite roligt eftersom jag följt dessa hästar från att de var små föl. Nu börjar de bli stora drasuter på lösdrift. Alla fem var från början Rarings polare. Men i dag när jag var hos dem insåg jag hur stora alla fem har blivit. Det känns som de är mycket större än Ludde och Raring. Det ska väl vara så antar jag. De här är travhästar och ska väl i höst börja tränas. Raring och hans gäng ska lulla runt minst ett år till.

Skoj är det i alla fall att få åka till Rally-gänget och ge dem mat och kolla in hur de mår.



Raring är numera herr på täppan i sin hage. Jag tror dock inte han skulle ha en chans bland de här killarna. Då skulle han nog ramla ner i hierarkin igen.

Nu är det lunchdags!

Cam :-)

Inga kommentarer: