söndag, augusti 02, 2009

Biokväll i Hästfabriken

Så var det dags för mig också, sent om sider, att masa mig i väg och titta på succé filmen -Män som hatar kvinnor. Äntligen skulle jag få se min idol Lisbeth Salander på filmduken. Och jag tycker Noomi Rapace är perfekt för rollen. Jag har läst alla tre böckerna i Millenniumserien. Tycker dom är bra och spännade alla tre.

Och som i de flesta fall har filmen svårt att leva upp till boken, så även i Män som hatar kvinnor. Min personliga reflektion är att Lisbeth inte alls kommer till sin rätt så som i boken. Å andra sida skulle det bli svårt att producera filmen mer Lisbeht-fokuserad. I det stora hela var filmen bra. det kändes inte som jag satt där i över två och en halv timme. Fast jag ville ha mer av Salander.

I filmen är Salander skitsnygg!


Noomi Rapace som Lisbeth Salander i Män som hatar kvinnor.

Nu har jag smällhuvudverk och måste sova - jag mår dessutom illa!

Inga kommentarer: