söndag, augusti 23, 2009

Skokloster slott

I dag åkte jag, Ullis och Ullis mamma Kicki till Skokloster slott - Carl Gustaf Wrangels slott vid Mälarens vatten. Vi skulle gå guidad tur. Det var egentligen en födelsedagpresent från Ullis till Kicki. Jag trängde mig på lite, tog tillfället i akt, såg chansen till en slottsfika. Jag gick inte med guideturen. He he he jag satte mig i fiket och löste sudoko.

För om man som jag vuxit upp i Bålsta, har man vid fler än tre tillfällen åkt med skolan till Skokloster slott på guidade turer. Har man dessutom fått en del släkt och vänner på besök är en utflykt till Skokloster alltid bra att fördriva tiden med. Med andra ord, jag har varit där fler än några enstaka gånger. Jag kan slottet nu! Och jag gillar Skoklolster slott, det är magiskt på något sätt.

På väg upp till slottet! Ullis och hennes mamma Kicki.


När Ullis och Kicki gick i väg på guideturen passade jag på att ta ett par fina bilder inne på slottsgården - mycket konstnärligt. Sen fikade jag!





Nu måste jag sova!

Inga kommentarer: