fredag, augusti 14, 2009

Sommarbetet sätter spår!

Det är inte bara runt min midja det syns att semestern satt sina spår av god mat. Lyckan kommer lunkande när jag ska ta in henne i går kväll.

- Lyckan, kom nu! Vi ska åka och träna.

Jag lovar det gick inte fort i går när vi skulle åka till Traudi och träna. Sakta sakta lunkade hon mot ingången.



Men Lyckan piggnade till i stallgången när hon började fatta att det var träningsdags. Och så på kvällen utanför ridhuset i Smedby.

- Får jag gå in nu?


Tidigare på dagen red Ullis på Balans och provade hennes hoppsadel. Och kolla vad Balans blivit snygg! Hon har inte hetsätit under sommaren. Fast lite lat har hon också varit.


I kväll ska jag rida Balans och i morgon ska jag och Balans få vara med på lektion och träna bommar! Lyckan och Ullis ska åka till Bergs jordbruksgymnasium och träna för Traudi både lördag och söndag. Buskul!

Inga kommentarer: